رایتینگ کوچ آنلاین | چگونه سطحی ننویسیم؟

چگونه سطحی ننویسیم؟

برای آشنایی با پاسخ این پرسش اساسی از دریچه رایتینگ کوچ همراه این مقاله باشید.

ما در سرویس رایتینگ کوچ کوشیده‌ایم هر نویسنده ایرانی یک مربی آنلاین نویسندگی را در کنار خود ببیند. چنان‌چه در حین نوشتن به مشکلی برخورید فقط کافی‌ست با تکمیل و ارسال یک تیکت، ظرف 24 ساعت شنیدار راهنمایی و کوچینگ مربیان نویسندگی ما باشید. این یک مشاوره ادبی یا ورکشاپ ادبیات خلاق نیست. نه آموزش نویسندگی، نه پکیج صفر تا صد نویسندگی، نه فروش آرزویی ویژه در کار است. این یه همیاری ادبی از تیم آرت کوچینگ است!  در این قسمت از رایتینگ کوچ آنلاین همراه هستیم با لیلا، نویسنده ایرانی که دچار زندگی است و معتقد است که قلمش گرایش به وقایع نگاری و سطحی نویسی دارد. با رایتینگ کوچ آنلاین مدرسه آرت کوچینگ ویژه آموزش نویسنده ایرانی همراه باشید تا از زاویه کوچینگ به لیلا پاسخ دهیم:« چگونه سطحی ننویسیم؟ »

لیلا

لاغر و خلاق و خجالتی، مورد توجه اطرافیان

40 سال.

بله.

برای خودم بیشتر وقت میگذاشتم ،می رفتم سفر ، جاهای دیدنی شهر را میدیدم، پارک می رفتم. دوستان خوبی انتخاب می کردم. از مادرم دور می شدم

از آنچه می دیدم می نوشتم ولی از درد و رنج نمی نوشتم چون مفهومی در ذهنم نداشتم از رنج

بله

علت این همه نارحتی و رنجی که کشیدم و بی مهری که دیدم چی بوده

بی حوصلگی

کودکی نوجوانی معلمی

بعد از عشق چیست

خیر.

فشن مد و لباس

دیروز معلم بودم امروز مدیر.

خیلی سطحی می‌نویسم نوشته هام عمق ندارن، فقط وقایع نویسی هست

منتی عزیز.

ممنون که مجموعه‌ی آرت کوچینگ رو با روحیه و مشکلی که پیش اومده آشنا کردی.

به نظر می‌رسه دچار زندگی هستی و به عنوان کسی که کلمات رو می‌شناسم، این کلمات از دردی بزرگ برمیاد. البته که قصد ندارم برای پیشامدی که دچارشیم نسخه‌ای بپیچم. مساله بزرگ‌تر از هر تجویزه. اما چیزی که برای من و همکارانم چشمگیر بود امیدت به ادبیات و نوشتنه.

ادبیات شاید ما رو از مرگ نجات نده، اما مطمئناً این قدرت رو داره که ما رو از رنج زندگی رهایی ببخشه. تو از مسیری که زندگی بر دوشت گذاشته، با زخم‌های فراوون گذشتی. اما فراموش نکن اولین چیزی که یک شخصیت رو تبدیل به راوی می‌کنه اینه که تا آخرش دووم بیاره. از بین تمام سربازای کشته شده، آخرین بازمونده راوی قصه‌ست و تو امروز می‌تونی این نقش رو برعهده بگیری. یادت باشه که امروز برای تسکین دردی که از درمانش گذشته تنها دو راه وجود داره:

اول این‌که همه رو به اون درد مبتلا کنی
دوم این‌که اجازه ندی هیچ‌کس به اون درد مبتلا بشه.

تو، با نوشتن داری تسکین دوم رو انتخاب می‌کنی. تسکینی که خودش مسیری خاص و سخت داره. پس اگر پای تصمیمت هستی، تلخی‌های ادامه‌ش رو هم به جون بخر و در ابتدای این مسیرِ تازه درگیر این نباش که « چگونه سطحی ننویسیم؟ ». چرا که داری تصمیم والایی می‌گیری. اگر این نکته رو بپذیریم می تونیم درک کنیم که چرا قلمت به سمت وقایع نویسی پیش میره: ذهنت در حال بازخوانی و ارزشگذاریه! چرا؟ چون به خودت این اجازه رو ندادی که چیزای مورد علاقه ت رو تایید کنی! تو راه بزرگی رو انتخاب کردی و کسی حق نداره در این مورد به خودش شکی راه بده.

در انتها می‌تونی یکی از آثار اخیر خودت رو به آدرس ایمیل ما ارسال کنی تا چند نمونه از آموزش‌های مناسب قلم و ذهنت رو پیشنهاد کنیم. در ابتدا پیشنهاد می کنیم با جریان شناسی ادبیات آغاز کنی تا از جزئیات سبک ها و گرایشات ادبی آگاه تر بشی. این می تونه کمک کنه زمینه ظهور و افول نظریات رو بهتر متوجه بشیم. هم چنین از پکیج صفر تا صد نویسندگی تیترات هم میشه استفاده کرد.

به امید روشنی.

 

 

 


ارتباط با مدرسه آنلاین مشاوره آرت کوچینگ رایتینگ کوچ الف کوچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *