کارگاه آموزش ادبیات خلاقه

آموزش و خلاقیت دو بال هنرمندند و جان گاردنر در کتاب “هنر داستان” می‌نویسد:«هر نویسنده‌ای که خود را از آموزش اصولی نویسندگی محروم کند هرگز نمی‌تواند اثر هنری زیبا و ماندگار خلق کند». اما آموزش اصولی داستان چه روند و نتیجه‌ای دارد؟ موسسات بانی این آموزش چه اصولی را دنبال می‌کنند و چرا هنرجویان خروجی مسترکلاس‌های آموزش ادبیات خلاقه دارای نگرش، بینش، سبک و چهرمان یکسان هستند؟

ادبیات خلاق شیوه‌ای نو در آموزش شاخه‌های مختلف ادبی‌ست که به اصل ِ نگاه هنرمندانه به جهان تکیه می‌کند. ادبیات خلاق حال خوش ِ با کلمه زیستن و هدف از آموزش آن، پرورش ذهنی هنرجو است. از این رو آموزش هنر نویسندگی به هیچ‌وجه جنبه‌ی رقابتی ندارد. رسالت آموزگار ادبی نشان دادن ظرفیت‌ها و دیدگاه‌ها و ریشه‌هاست. آموزگار نویسندگی موظف است هنرجوی ادبی را برای مواجهه با انواع اندیشه و بیان، مجهز کرده و نسبت به سلامت ذهنی وی در عبور از تجربه‌ها مسئول باشد.

مهم‌ترین آموزه در کارگاه آموزش نویسندگی آشنایی با رنجی‌ست که در پروسه انتظار شما را می‌کشد. سال‌ها زمان برای خلق اثری درخور لازم است و سال‌های دیگری هم برای عرضه و پیشرفت ادبی. آن‌چه که در این میان  می‌تواند از خود خلق جان‌فرساتر باشد، صبوری و سکوت در سال‌هایی به ظاهر بی‌ثمر است. بهرمندی از کارگاه آموزش نویسندگی می‌تواند همیار ما برای عبور از راه تاریک نوشتن خلاقه باشد. مدرسه آرت‌کوچینگ «الف‌کوچ» در سه سطح مقدماتی، پکیج آموزشی ویژه و دوره آنلاین همیار ادبی شماست.

آموزش مقدماتی نوشتن، شامل 10 توصیه‌ی عمومی و معتبر در باب نویسندگی خلاق است. کوشیده شده توصیه‌هایی ورای مکاتب و معطوف به خلاقیت‌های کلامی گردآوری شود تا به ذهن هنری شما سمت و سویی نبخشد. بلکه قدرت قلم و توانایی‌های کلامی شما را به چالش بکشد. در پایان هر توصیه یک تمرین ساده برای محک هنرجو پیش‌بینی شده است. این توصیه‌ها به همراه تمرین‌های انتهایی خود به گونه‌ای طراحی شده‌ که در مسیر آموزش و تمرین، به اثری داستانی ختم شود. بله! شما در پایان این آموزش، نویسنده‌ی یک «داستان کوتاه» خواهید بود. از این اثر داستانی می‌توانید برای دریافت پکیج آموزشی ویژه الف‌کوچ اقدام کنید!

آموزش نویسندگی پکیج و دوره مستر کلاس نوشتن

این یک سفر شگفت‌انگیز است و برای راه سپردن به آن کافی است با این متن همراه باشید. لازم به ذکر است که این سرویس به صورت رایگان در اختیار شما هنرجویان نویسندگی قرار می‌گیرد. برای دسترسی کلیک کنید.

نقد ادبی هر هنرمند، هم‌زمان که سنگ محک اندیشه و قلم وی است می‌تواند محرک و البته فانوس راه نیز باشد. منتقد موظف است که در مسیر انتقاد صریح اما منصف باشد، اما یک آرت‌کوچ (مربی هنری) علاوه بر ویژگی‌های فوق مجهز به روشنی و امید نیز هست. در پکیج نقد داستان کوتاه پذیرای یک اثر داستانی تا سقف 5000 کلمه از شما هستیم. می‌کوشیم طی یک هفته پس از وصول داستان یک پکیج کامل شامل سه نقد از دریچه‌ی: دستور / فصاحت / ساختار به همراه یک پیشنهاد مطالعاتی به شما ارائه دهیم. پیشاپیش خاطرنشان خواهیم شد که پکیج فوق شما را یک هنرجوی حرفه‌ای قلمداد کرده و نقد علمی خود را بی‌پرده و صریح با شما در میان می‌گذارد. ضمناً به آثار واصله که بر اساس «آموزش مقدماتی الف‌کوچ» به نگارش درآمده باشند 12 درصد تخفیف تعلق می‌گیرد.

کوچینگ، هنر توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد است و با نسخه‌های عمومی مخالفت می‌ورزد. پرهیز از تجویزهای عمومی و پکیج‌های فراگیر، ما را به سمت طراحی پکیجی شخصی بر اساس توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و نقاط ضعف و قوت هر هنرجو جلب کرده است. ما می‌کوشیم ابتدا یک اثر کوتاه از شما را دریافت کرده و سپس بر اساس آن، یک پکیج آموزش حرفه‌ای در باب: نشانه / معنا / تکنیک / روایت / برندینگ به شما پیشنهاد کنیم. چنانچه فاقد یک اثر داستانی هستید اما مایلید این پکیج را دریافت کنید پیشنهاد می‌شود با مراجعه به آموزش مقدماتی، و اجرای تمرین‌های آن داستان خود را بنویسید. پکیج آموزش ویژه نویسندگی در انتها «طرح» یک اثر داستانی جدید را به شما می‌بخشد. انتظار می‌رود در پایان مطالعه‌ی این پکیج، تمام مواد لازم برای شروع یک داستان شامل:

  • پیشنهاد دستوری و نگارشی
  • پیشنهاد معنازایی
  • پیشنهاد تکنیک روایی
  • پیشنهاد مطالعاتی با تمرکز بر روایت
  • پیشنهاد برندینگ ادبی
  • یک طرح داستانی بر اساس موارد فوق

را به شما ارائه دهد. مجموعه پیشنهادات فوق در قالب یک فایل pdf با ظرفیت 4 هزار کلمه تنظیم می‌شود. برای دریافت پکیج آموزشی ویژه الف کوچ، به ادامه متن مراجعه کرده و بر روی سرویس مورد نظر کلیک کنید. لازم به ذکر است به آثاری که بر اساس «آموزش مقدماتی الف‌کوچ» به نگارش درآمده باشند 14 درصد تخفیف تعلق می‌گیرد.

مسترکلاس نویسندگی خلاق الف‌کوچ می‌کوشد شما را در پرورش یک طرح داستانی همیاری نماید. برای این منظور یک فرم ویژه طراحی شده که در پایان یک طرح دو خطی از شما می‌طلبد. چنانچه طرح پیشنهادی شما شاخصه‌های لازم را دارا باشد شما برای شرکت در دوره آموزش آنلاین نویسندگی به مدت 6 هفته دعوت خواهید شد. در پایان این دوره می‌کوشیم طی 6 هفته ایده شما را به یک اثر داستانی مستقل تبدیل کنیم. طی این مدت مربی شما به صورت آنلاین، در قالب 12نشست همیارِ گام به گام نگارش داستان شماست تا مستقیماًً بر روند نوشتن شما قرار بگیرد. سرتیتر نشست‌های فوق بر اساس روند شکل‌گیری داستان، شناور است اما انتظار می‌رود پس از پایان جلسه‌ی دوم برنامه‌ی اصلی به هنرجو ارائه شود. پس از طراحی برنامه‌ی ویژه‌ی شما، می‌توانید نسبت به ادامه‌ی مسیر و یا عودت هزینه‌ی خود اقدام کنید. چنانچه پیش از جلسه‌ی سوم نسبت به ادامه‌ی مسترکلاس آموزش نویسندگی عدم تمایل داشتید، هزینه‌ی شما تمام و کمال به شما برگردانده می‌شود.

این یک مشاوره فروش نیست. بلکه یک همیاری طولانی مدت است و طی آن می‌کوشیم حافظ استعداد، اندیشه و سرمایه‌ی مادی شما باشیم. برای آگاهی بیشتر به تب بعدی بروید.

مجموعه نقد

430/000 تومان

سه نقد و یک پیشنهاد دریافت کنید!


در پکیج نقد داستان کوتاه پذیرای یک اثر داستانی تا سقف 5000 کلمه از شما هستیم. می‌کوشیم طی یک هفته پس از وصول داستان یک پکیج کامل شامل سه نقد از دریچه‌ی: دستور / فصاحت / ساختار به همراه یک پیشنهاد مطالعاتی به شما ارائه دهیم. ما سه بازخورد و یک پیشنهاد مطالعاتی رایگان برای شما داریم!


ارسال داستان و دریافت تاییدیه


Persian.alefcoach@gmail.com


واریز مبلغ 430 هزارتومان


6104338909285252 | دین‌اروند


تکمیل فرم

پکیج آموزشی

640/000 تومان

پکیج آموزشی ویژه خود را داشته باشید!


کوچینگ، هنر توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد است و با نسخه‌های عمومی مخالفت می‌ورزد. ما می‌کوشیم ابتدا یک اثر کوتاه از شما را دریافت کرده و سپس بر اساس آن، یک پکیج آموزش حرفه‌ای در باب: نشانه / معنا / تکنیک / روایت / برندینگ به شما پیشنهاد کنیم. این پکیج در انتها طرح یک اثر داستانی جدید را به شما می‌بخشد.


ارسال داستان و دریافت تاییدیه


Persian.alefcoach@gmail.com


واریز مبلغ 640 هزارتومان


6104338909285252 | دین‌اروند


تکمیل فرم

مسترکلاس

2/400/000 تومان

آنلاین با مربی خود در تماس باشید!


مسترکلاس آنلاین نویسندگی خلاق الف‌کوچ می‌کوشد شما را در پرورش یک طرح همیاری نماید. برای این منظور یک فرم ویژه طراحی شده که در پایان یک طرح دو خطی از شما می‌طلبد. چنانچه طرح پیشنهادی شما شاخصه‌های لازم را دارا باشد شما برای شرکت در مستر کلاس آنلاین نویسندگی به مدت 6 هفته دعوت خواهید شد.


ارسال طرح دوخطی و دریافت تاییدیه


Persian.alefcoach@gmail.com


واریز مبلغ 2/400/000 تومان


6104338909285252 | دین‌اروند


تکمیل فرم

چنانچه خود را شایسته‌ی دریافت مجموعه نقد، پکیج ویژه و یا بورسیه مسترکلاس می‌دانید اما به هر دلیل قادر به تامین مقدمات آن نیستید کافی است طی ایمیلی که به آدرس پست الکترونیک ما ارسال می‌شود قید کنید:« کاندید بورسیه افتخاری». همکاران ما اثر/ طرح ارسالی را مطالعه کرده و چنانچه ما نیز با شما در این شایستگی هم‌نظر باشیم با افتخار میزبان استعداد ادبی شما خواهیم بود. همانگونه که پیشتر گفته شد هدف از انجام این پروژه، بیزینس نیست؛ بلکه اساس مدرسه الف‌کوچ بر همیاری و پیشرفت مخاطبین خود است. امیدواریم این مسیر بهانه‌ای برای هم افزایی میان هنرجویان جوان ادبیات خلاقه باشد.

خلق یک اثر در دنیای امروز به تنهایی آسان نیست. چالش‌های پیش رو نیز اغلب غیر قابل پیش‌بینی هستند. رایتینگ کوچ (مربی‌گری نویسندگی) به عنوان شاخه‌ای از آرت کوچینگ ناظر به مهارت‌هایی‌است که به بهبود سطح نویسندگی کوچی، در پیچ و خم چالش‌ها می‌انجامد. این مهارت‌ها شامل ترسیم نقشه راه نویسندگی ، توسعه حرفه ای برای مبتدیان و نویسندگان معتبر، ارتقاء بازخورد در مورد کار در حال انجام شما، الهام‌بخشی و انگیزه‌دهی، کشف بلوک های خلاقانه در تکمیل فرآیند خلاقیت، کمک به اولویت بندی پروژه ها و مدیریت زمان، بهره وری بیشتر از منابع مالی، متنی و ذهنی،  بهبود مهارت های تجاری و بازاریابی از جمله وب و رسانه های اجتماعی، مشاوره در مورد نمایندگان/ناشران، همراهی در شناختن مسیرهای بازار و… از سوی رایتینگ کوچ است. پس اگر:

  • در میانه‌های نوشتن به بن‌بست خورده‌اید.
  • چندین بار کتاب خود را شروع کرده و آن را رها کرده‌اید
  • یک پیش‌نویس نوشته‌اید و به نظر می‌رسد که نمی‌توانید به عقب برگردید و آن را خودتان ویرایش کنید
  • یک ساختار مستحکم یا محتوای بکر دارید، اما از تاثیر اثر خود مطمئن نیستید
  • روند خاص خود را در متن دنبال کرده‌اید اما فصل‌های شما قانع ‌کننده به نظر نمی‌رسند

ارزش آن را دارد که گزینه های خود را برای یک مربی نویسندگی بررسی کنید. شما می‌توانید با استخدام یک مربی کوچ، به ترتیب از چالش‌های پیش‌رو عبور کنید! برای اطلاعات بیشتر بر روی آیکون زیر کلیک کنید.

توجه داشته باشید که این یک تماس فروش نیست. می‌کوشیم به شما نسبت به پاسخ پرسش‌هایی از قبیل «آیا انتشار یک کتاب برای ایده‌های شما مناسب است یا خیر» و «آیا مدرسه آرت کوچ برای همیاری شما در  مشاوره برندینگ، نوشتن، نشر و بازاریابی آن می‌تواند مفید باشد یا نه» آگاهی ببخشیم. توصیه می کنیم با مطالعه مقاله فوق نسبت به پرسش‌های فوق با بینش عمیق‌تری پاسخ دهید. به امید بهترین‌ها برای شما!


ارتباط با مدرسه آنلاین مشاوره آرت کوچینگ رایتینگ کوچ الف کوچ
مدرسه استعدادیابی نویسندگی آموزش نوشتن آرت کوچینگ رایت کوچ