1. یک علامت نگارشی تازه پیشنهاد کن.
طناب دار
2. کارکرد این علامت نگارشی رو در یک جمله بنویس.
طناب دار برای مجازات و ترسوندن دیگران برپا شد.
3. با این جمله کوتاهترین روایتی رو که میشه بساز!
برای مجازات اون و ترسوندن دیگران طناب داری میون محوطه ای رعب آور برپا شده بود، یواش یواش قدم بر میداشت بارون شدیدی میبارید، صدای بارون و ناله زنی که آشنا بود تو گوشش میپیچد، نگاه شو که به دور دست دوخت پیرمردی رو دید که میون پتو زیر بارون مچاله شده بود، دوباره قدم برداشت و به دار نزدیک شد دست شو گرفتن مجبورش کردند پاشو بذاره روی چهارپایه زیر دار، هنوز صدای بارون و ناله آشنای زن تو سرش موج میزد سیاهی اومد جلو طناب دور گردنش انداخت زبری طناب پوست گردن شو آزار میداد، داشت به رویاهای از دستش فکر میکرد و به مادرش، باران شدید تر شده بود انگار آسمون میخواست کاری کنه، مرد سیاه نزدیک و نزدیکتر شد و یک لحظه صدای لگد سیاهی روی چهارپایه چوبی برخواست و خود را میون زمین و آسمون معلق دید صدای بارون و ناله محو میشد، محو محو دیده نمیشد او آزاد شده بود…
تبریک میگوییم. تلاش شما در در تست استعدادیابی نویسندگی الف کوچ حائز نمره 120از 300 است. مدرسه الف کوچ به کوشش شما برای گسترش علائم نگارشی رای مثبت میدهد. ضربهی اولیه به مقدار کافی سخت بود و شما را بابت این سیلی میستاییم.
ما در تست نویسندگی الف کوچ شما را در کسب این نمره شایسته دیدیم؛ اما پنج پیشنهاد ما را از اختصاص نمره کامل به این اثر روایی بازداشت که با شما به اشتراک گذاشته میشود:
1. تلاش برای رئالیته کردن ماجرایی که خود ماورایی است، به بند کشیدن معنا نیست، کشتن معناست. چرا که امروز شاهدیم واقعیت از تمامی افسانهها زخمیتر و خارقالعادهتر و حماسیتر است.
2. برای نوشتن از ماجرایی سهمگین، به کلماتی سهمگین نیازمندیم. گنجینه واژگان شما را ضعیف ارزیابی کردیم و به همین دلیل پیشنهاد میکنیم خوانش روزنامه و آثار ترجمه را در اولویت برنامه مطالعاتی خود قرار دهید.
3. شگفتی اثر در آخرین جمله خود را نمایان میکند. اما پیش از آن انبوه توصیفات احساسی توجه ما را از ضربهی شگفتیساز دور میکند.
4. برای نوشتن از مرگ و آزادی، پالودهترین کلمات را به کار بگیرید: پاکیزهترین، صریحترین و گویاترین جملات را به خدمت بگیرید. برای شروع، کلمات منفعل و غیرقابل لمس را از جملات خود بزدایید: مجازات/ اون/ ترسوندن/ دیگران/ رعبآور/ یواش یواش/ شدیدی/ ناله/ آشنا و…
5. متن ازحیث بهرکشی از علائم نگارشی ضعیف ارزیابی شده است: گاه پسوندهای رایج با فاصله نوشته شده [شدید تر] و گاه نشانههای پیشوندی سادهتری همچون «می» بدون فاصله به کار رفته: میزد/ میداد/ میخواست/ میشد. اوج این آشفتگی دوگانه در رعایت فاصله استاندارد پسایند و پیشایندها را در عبارت «بر میداشت» شاهدیم.صورت حرفهایتر این عبارت فعلی «برمیداشت» است.
پیشنهاد میکنیم آثاری موجز و غنی از حیث واژگان رو مطالعه کنید. برای شروع پیشنهاد میکنیم آثار کوتاه صادق چوبک را مطالعه کنید. صادق چوبک نویسندهی ناتورالیسم ایرانی است که داستانهایش از جهت زبان و ساختار بسیار آموزنده است. چنانچه به رونویسی علاقه و اعتقاد دارید از آثاری همچون تاریخ بیهقی [ترجیحاً به تحصیح استاد خلیل خطیبرهبر]، مجموعه داستانهای کوتاه خوزه لوییس بورخس، آثار گوستاو فلوبر، و نیز جی.دی.سلینجر بهره بگیرید. پیشنهاد اختصاصی ما برای قلم و اندیشهی شما خوانش آثار گزارشی همچون داستانهای ارنست میلر همینگوی از جمله پیرمرد و دریا است.
پیروز و روشن باشید.
شما تست استعدادیابی نویسندگی دختری در بند را چگونه ارزیابی میکنید؟
طناب دار| دختری در بند
آلبوم استعدادیابی نویسندگی
بازگشت به اکسپلور تست الف کوچ