صفر تا صد انتخاب رایتینگ کوچ

حتماً شما نیز این روزها با مفهوم رایتینگ کوچ و مربیگری نویسندگی برخورد داشته‌اید. مربیگری نویسندگی از علوم زیرمجموعه‌ی کوچینگ به شمار می‌رود. این مهارت در کنار لایف کوچ، آرت کوچ و بیزینس کوچ از ابزارهای همیاری هنرمند/نویسنده محسوب می‌شود. مربیان نوشتن می‌توانند به تجزیه پرسش یا ایده‌ی اصلی شما، فرمول‌بندی یک استدلال متقاعدکننده برای ادامه‌ی نقشه‌ی نویسندگی، ساختار بخشی به ایده‌ی اولیه، پاراگراف‌بندی مؤثر و بیان سالم، منسجم و شفاف کمک کنند . در این پست می‌کوشیم صفر تا صد رایتینگ کوچ می‌پردازیم تا پاسخ بدهیم:«آیا انتخاب رایتینگ کوچ ارزشش را دارد؟».

گستردگی زمینه‌های تحت پوشش مربیان ادبی می‌تواند شما را در انتخاب مربی نویسندگی سردرگم کند. نقش مربی نویسندگی می‌تواند گستره‌ای از ویراستاری، طراحی نقشه نویسندگی، هم‌افزایی و طوفان‌فکری، بازاریابی و مشاوره چاپ را شامل شود. رایتینگ کوچ در اولین مرتبه به نویسنده داستان کمک می‌کند خط داستانی خود را شناخته، اصلاح کرده و دنبال کند. ساماندهی و توسعه‌ی فصل‌بندی‌ها و ارائه‌ی پیشنهادات در مورد گسترش شخصیت‌ها دومین مرحله از همیاری وی است. در ادامه یک رایتینگ‌کوچ می‌کوشد بازاریابی اثر را انجام دهد. در این مرحله موثرترین شیوه‌ی نشر و پخش و دیجیتال مارکتینگ را برای دیده‌شدن اثر پیشنهاد می‌دهد. کشف بلوک‌های خلاقه در مسیر آفرینش، ایجاد اتاق‌های هم‌افزایی و گپ فعال از جمله ابزارهای یک مربی نویسندگی است. به طور خلاصه می‌توان نقش‌های یک مربی نویسندگی را در شش موقعیت خلاصه کرد:

آموزگار/  شریک تجاری / محقق اثر/ تسهیل‌گر / راهنما/ و پیمانکار .

برای اطلاعات بیشتر به پست «انتخاب مربی هنر» مراجعه کنید.

در پاسخ به این پرسش رایج باید گفت: رایتینگ کوچ یک موتور محرک حرفه‌ای برای نویسنده است. در انتخاب مربی نویسندگی دلایل می‌تواند به اندازه‌های چالش‌های نویسندگی متفاوت باشد. اما وی قادر است در هر زمینه‌ای از نوشتن که ممکن است نیاز به بهبود آن داشته باشید، همیار شما باشد. از ایده‌پردازی گرفته تا یافتن صدای معتبر در نثرتان تا ساختن شخصیت‌های فراموش نشدنی و… همگی موقعیت‌هایی آشنا در نوشتن‌اند. مربی نویسندگی در این لحظات می‌تواند پشتوانه‌ی فوق‌العاده‌ای باشد. شما همچنین می توانید یک مربی نویسندگی انتخاب کنید تا به شما کمک کند اثر ویژه‌ای را که بر روی آن تمرکز دارید، برای نمونه یک رمان، توسعه دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دلایل انتخاب رایتینگ کوچ کلیک کنید.

انتخاب رایتینگ کوچ استخدام مربی نویسندگی کوچینگ کتاب مربی هنری

ابتدا باید پرسید در چه مرحله‌ای از نوشتن هستید؟ چنان‌چه روی یک پروژه‌ی خاص فعالیت می‌کنید کوچینگ کتاب یا مربی‌کتاب می‌تواند برای شما مناسب باشد. کوچینگ کتاب شامل نویسندگی شبح، بازاریابی و مشاوره نشر است که برای همه‌ی نویسندگان حرفه‌ای توصیه می‌شود. اما اگر در ابتدای مسیر نویسندگی هستید رایتینگ کوچ گزینه‌های دیگری برای ارتقاء شما پیشنهاد می‌کند. رایتینگ کوچ در این مرحله مسئولیت الهام‌بخشی، ایجاد انگیزه و بهبود مسئولیت‌پذیری نویسنده را عهده‌دارست. بهبود اعتماد به نفس نویسنده می‌تواند کلیدی‌ترین دریافتی از حضور یک رایتینگ کوچ باشد.

ما در مدرسه آرت کوچینگ به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از انتخاب رایتینگ کوچ چند نکته را مد نظر بگیرید. در پست پیشین یادآور شدیم که رایتینگ کوچینگ، یک سفر به شدت احساسی‌ست که برای ورود به آن لازم است که از اعتماد به رایتینگ‌کوچ خود اطمینان داشته باشید. رایتینگ‌کوچ شما باید یک رزومه‌ی مرتبط و مستند داشته باشد اما این اصلاً کافی نیست. در مرحله‌ی بعدی سبک مربیگری رایتینگ کوچ باید برای شما کار کند.  مدرسه آرت‌کوچینگ بستری را فراهم آورده تا بتوانید از مشاوره رایگان انتخاب رایتینگ کوچ بهره ببرید.برای بهرمندی از مشاوره انتخاب مربی نویسندگی به صورت آنلاین بر روی متن کلیک کنید. همکاران ما پس از ظرف 24 ساعت پاسخگوی شما خواهند بود.


ارتباط با مدرسه آنلاین مشاوره آرت کوچینگ رایتینگ کوچ الف کوچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *