بهبود کسب و کار هنرمند

بررسی راه های بهبود کسب و کار هنری

رسانه هنری | بیزینس کوچینگ | تولید محتوا | جشنواره های هنری

خوشبختانه امروزه راه های بیشتری برای موفقیت و بهبود کسب و کار هنرمندان وجود دارد. فرصت‌های آنلاین بیشتری برای رساندن صدای هنرمند به مخاطب وجود دارد و نیاز کمتری به نمایندگی احساس می‌شود. مخاطبان جذب شده در رسانه‌های اجتماعی فاصله‌ی میان هنرمند و مخاطب اثر را به حداقل رسانده، و تعداد فزاینده‌ای از نمایشگاه‌ها و گالری‌ها در سراسر جهان وجود دارد. در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم که:« امروزه هنرمندان برای بهبود کسب و کار خود چه کاری می توانند انجام دهند؟». با مدرسه آرت کوچینگ الف کوچ همراه باشید تا ذهنیت بازتری نسبت به فرصت‌های کسب درآمد از هنر روبرو شوید.

در پست پیشین به طور مفصل به این پرسش که چرا باید از هنر خود درآمد داشته باشیم؟ پاسخ دادیم و گفتیم که کسب درآمد از هنر به هر هنرمندی این فرصت را می‌دهد که رهاتر و با فراغ بال بیشتر به هنر نوشتن خود ادامه دهند. درآمد بیشتر به شما استقلال فکری می‌بخشد و تسلط بر امور مالی به شما کمک می‌کند هنری را که به دنبال ساختن آن هستید بسازید. در ادامه به تعدادی از این فرصت‌ها که بهبود کسب و کار هنرمندان کمک می‌کنند اشاره می‌کنیم

بهبود کسب و کار هنری کسب درآمد بیزینس آرت کوچینگ هنرمندان همیاری اقتصادی آرتیست

در عصری که به عصر ارتباطات معروف است، یک رسانه‌ی حرفه‌ای می‌تواند بسیار کارآمد باشد. امروزه بسیاری از هنرمندان را در عرصه‌‌های متفاوت می‌بینیم که نسبت قابل توجهی از درآمد خود را مدیون رسانه‌های شخصی خود هستند. شما نیز چنان‌چه تاکنون تریبون هنری خود را نساخته‌اید بهتر است پس از خوانش این مطلب اولین گام را برای تشکیل آن بردارید. اما شبکه های اجتماعی طراحی شده برای کسب درآمد از هنر کدامند؟

 اگر در زمینه‌ی فیلم فعال هستید و به قول معروف خوره‌ی فیلم هستید شبکه اجتماعی Flixster  می‌تواند امکانات جالبی برای شما فراهم کند. این شبکه اجتماعی به اعضای خود امکان می دهد خلاصه فیلم های سینمایی یا همان تریلرها را مشاهده کنند و اطلاعات کاملی در مورد آخرین فیلم های ارایه شده در سراسر جهان داشته باشند. چنان‌چه در زمینه‌ی عکس یا شبکه‌های اجتماعی فعال هستید شبکه‌هایی هم‌چون Flickr  و Pinterest انتخاب‌های مناسبی هستند. هنرمندانی که به رقص و پرفورمنس علامندند می‌توانند از تیک‌تاک بهره بگیرند چرا که بیشترین استقبال در این پلتفرم از ویدئوهای هنرمندان این رشته است. اگر در رشته مجسمه‌سازی فعال هستید Art Deviant به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی دوستداران هنر و هنرمندان انتخاب فوق‌العاده‌ای‌ست. این سایت کاربران را قادر می سازد عکس هایی از آثار هنری خود بگیرند و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارند. نویسندگان می‌توانند از پلتفرم واتپد استفاده کنند که نوعی شبکه‌ی اجتماعی ادبی برای عرضه و فروش داستان و نوول است. موزیسین‌ها شاید در این بین حق انتخاب بیشتری میان شبکه‌های اجتماعی خود داشته باشند؛ چرا که در شبکه‌های هم‌چون کست‌باکس، شنوتو، ناملیک، اسپاتیفای و ساوندکلود و… امکان عرضه و فروش محصولات صوتی شما وجود دارد. لازم به ذکر است بسیاری از این فعالیت ها در راستای کسب درآمد از هنر دسته بندی می شوند زیر مجموعه فعالیت بزرگتری به نام «تولید محتوای دیجیتال مارکتینگ» به شمار می روند.

تولید محتوای دیجیتال مارکتینگ یکی دیگر از فرصت‌های بهبود کسب و کار هر هنرمند است که با گسترش فضای وب به وجود آمده است. مدیریت و تولید محتوا بازه‌ی گسترده‌ای را از سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر) تا شعارنویسی تبلیغاتی را در بر می‌گیرد.  امروزه با داغ شدن بازار تجارت آنلاین، محتوا بار دیگر به عنوان پادشاه وب معرفی می‌شود. به بیان ساده‌تر بسیاری از برندهای بزرگ بخش عمده‌ی فعالیت آنلاین خود را مدیون تیم محتوای خود هستند. چرا که آن‌چه در نهایت مخاطب و موتورهای جستجوگری هم‌چون گوگل را جذب می‌کند، محتوای یونیک و مسنجم است. محتوایی که جز با تخصص یک هنرمند ساختنی نیست. چنان‌چه در زمینه‌ی صوت، تصویر یا متن فعال هستید می‌توانید در زمینه‌های متفاوتی هم‌چون:

تولید پادکست تبلیغاتی
تولید ویدئوی مارکتینگ
تولید محتوای متنی وب

جذب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ شوید تا یک قدم به کسب درآمد از هنر و بهبود کسب و کار هنری نزدیک تر شوید. در ضمن از استعداد آژانس‌های مشاوره محتوا، استودیوهای شخصی، شبکه‌های نوپای اجتماعی داخلی (مانند آیگپ) و غیره غافل نشوید. چرا که بسیاری از استارتاپ‌های جوان در پی بهبود کسب و کار هنرمندان به جذب و معرفی هنرمندان به بازار کار مشغول هستند. برای مثال آژانس دیجیتال مارکتینگ آکمپلکس یکی از آژانس‌های واسطه میان نویسندگان و بازار محتواست. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان برندینگ مدرسه آرت کوچینگ الف کوچ بهره بگیرید.

در عین حال که بازار هنری گسترش می‌یابد، با پیچیدگی‌هایی نیز روبرو می‌شود. مربیگری هنری یا آرت کوچینگ یکی از مهارت‌هایی‌ست که کسب آن می‌تواند به بهبود کسب و کار هنری شما کمک کند. اما شاید این مهارت برای شما تازگی داشته باشد. مهارت آرت‌کوچینگ مهارت همیاری هنرمند در لحظات سخت آفرینش هنری از طریق هم‌افزایی و یا سینرژی است. ( سینرژی  Synergy ساخت یک «کل» است که حاصل آن از جمع ساده‌ی تک تک اجزا افزایش می‌یابد. ). چنان‌چه به فعالیت در این زمینه علاقمندید می‌توانید با ارتباط با ما، زمینه و تخصص خود را با ما در میان بگذارید تا در صورتی که فعالیت‌های موازی با آرت کوچینگ دارید از تخصص و تجربه‌ی شما در مدرسه‌ی الف کوچ بهره بگیریم. برای آشنایی بیشتر با مهارت آرت کوچینگ به مقاله «آرت کوچ چه می کند» در همین وب سایت مراجعه کنید. در ادامه بررسی کانال های کسب درآمد از هنر به سراغ رویدادهای هنری می رویم.

شرکت در رویدادهای هنری می‌تواند علاوه بر برندینگ ادبی شما، تامین‌کننده‌ی بخشی از هزینه‌های هنری شما باشد. حضور در فستیوال‌ها، جشنواره‌ها و رویدادهای معتبر شما را با اسپانسرهای فعال در زمینه‌ی هنری خود آشنا کرده و مقدمات بهبود کسب و کار هنری و کسب درآمد از هنر شما را فراهم می‌کند.

آیا از رویداد دوسالانه استعدادیابی نویسندگی الف کوچ اطلاع داری؟

بهبود کسب و کار هنری کسب درآمد هنری مدرسه آرت کوچ پیشنهاد شغلی برای هنرمند نویسنده عکاس نقاش فیلمباز بیزینس آرت کوچینگ


ارتباط با مدرسه آنلاین مشاوره آرت کوچینگ رایتینگ کوچ الف کوچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *