تیکت شما | صفرتاصد نوشتن

چگونه به آموزش صفرتاصد نوشتن دست پیدا کنیم؟

برای آشنایی با پاسخ این پرسش اساسی از دریچه رایتینگ کوچ همراه این مقاله باشید.

ما در سرویس رایتینگ کوچ کوشیده‌ایم هر نویسنده ایرانی یک مربی آنلاین نویسندگی را در کنار خود ببیند. چنان‌چه در حین نوشتن به مشکلی برخورید فقط کافی‌ست با تکمیل و ارسال یک تیکت، ظرف 24 ساعت شنیدار راهنمایی و کوچینگ مربیان نویسندگی ما باشید. این یک مشاوره ادبی یا ورکشاپ ادبیات خلاق نیست. نه آموزش نویسندگی، نه پکیج صفر تا صد نویسندگی، نه فروش آرزویی ویژه در کار است. این یه همیاری ادبی از تیم آرت کوچینگ است! در این قسمت از رایتینگ کوچ آنلاین همراه هستیم با ملی، نویسنده ایرانی که در مورد نحوه دسترسی به آموزش صفرتاصد نوشتن با ما هم‌کلام شده. با رایتینگ کوچ آنلاین مدرسه آرت کوچینگ ویژه آموزش نویسنده ایرانی همراه باشید تا از زاویه کوچینگ به ملی پاسخ دهیم:« چگونه صفرتاصد نوشتن را طی کنیم؟»

ملی

شلوغ، کنجکاو و شیطون. این شکلی بودن، کودکی من رو به یاد موندنی کرد، هم برای خودم و هم برای اطرافیان.اره..منظور از ” بچه ی بدی شدیا” یی که از دیگران میشندید این بود که مثل من شدید.

حتما باید یه عدد بگم؟ نمیشه بگم مردم؟

بله

شاید اره شایدم نه! راستش من و افکارم گاهی اوقات لایق مهربونی دیدن نیستیم، اما بعضی وقتا هم ساده بودن چیز بدی نیست. مخصوصا به عنوان “دیگران”

فقط به یه پیاده روی طولانی بین مردم نیاز دارم تا بفهمم باید از چی در نوشته هام خرده بگیرم

نه، تشبیه کردن، جایگزین کردن و نمادین کردن بهتره

سوالایی که پرسیدید؟ یا سوالای ذهنی م؟ همونایی که هم ذهنم رو درگیر کرده هم زندگی مو؟

رمان هایی که هممون میدونیم چیزی جز چندتا حرف و کلمه ی بی معنی نیستن، همون رمان آبکی های خودمون

کتاب هایی که خوندم و افرادی که دیدم

برای چی؟

خیر

بله

قرارهای از پیش تعیین نشده.

یکی بود و یکی.. نه..! راستش اون روز همه بودن، کسی که نبود ما بودیم. تو نبودی چون ترسیدی که برسی به پایان قصه و من نبودم چون تو ترسیدی. نمیدونستی که با نبودنت داستان تمام نشدنی ما حتی نمیتوانست شروع شود؟

اینجا منم و کلی ایده ی نصفه نیمه، شخصیت هایی که نمیدونم باید چجوری زنده باشن، و فضایی که نمیدونم چطوری با کلمات خلق کنم، راستش دنبال یه اموزشم از صفر تا بینهایت نوشتن.

منتی عزیز.

ممنون که دغدغه‌ات رو در مورد صفرتاصد نوشتن با ما در میون گذاشتی. ادعای آموزش صفر تا صد نویسندگی می‌تواند یک ادعای گزافه در زمینه نوشتن به نظر بیاید. به ویژه امروزه که با تخصصی شدن رشته نوشتن خلاقه، نمی‌توان یک‌تنه بر خلق و نشر و بازاریابی و تبلیغات کتاب تمرکز داشت. از طرفی دیگر حیطه‌ی نویسندگی چنان به تخصص و ظرافت آغشته است که ادعای همراهی در تمام مراحل صفر تا صد نوشتن و دیده شدن یک اثر بی‌نهایت سخت است. ما کوشیدیم طی یک پست آموزشی مسیرهای پیش روی یک نویسنده را واشکافی کنیم. برای خوانش مطلب آموزش نویسندگی لطفاً روی عبارت کلیک کن.

اما به نظر می‌رسد پیش از ورود به مباحث آموزشی، نیاز داریم در مورد یک سری مفاهیم پایه‌ای گپ بزنیم. گفته بودی در کودکی کنجکاو، شلوغ و به همین دلیل بچه‌ی بدی بودی. اما امروز خودت رو فردی مُرده می‌دونی؛ چرا؟ چون بعضی اوقات خودت رو لایق مهرورزی ندونستی؟

ما در مدرسه الف کوچ با شما در بعضی موارد اختلاف نظر داریم؛ ما معتقدیم روح سرکش و ذهنیت یک رهبر رو داری، اما مشتاق یا مجبوری در موقعیت یک پیرو قرار بگیری. این دوگانگی می‌تواند زاییده موقعیت کنونی تو باشد: شاید اطراف تو رو افرادی پیرو فرا گرفته. شاید مانعی در برابر کنجکاوی کودکانه اما خلاقانه‌ی تو قرار دارد. ممکن است هم تنها به یک آینه برای یادآوری خود نیاز داشته باشی تا به یاد بیاوری که در هر چالشی از تو انتظار می‌رود سکان سرنوشت رو به دست بگیری.

با احترام به شما یک تمرین خودآموز در زمینه نویسندگی پیشنهاد می‌کنیم. لطفاً گام به گام با این تکلیف پیش برو و نتیجه رو از طریق ایمیل به مجموعه الف کوچ ارسال کن تا راهنمایی لازم رو دریافت کنی:

  1. روایت «یکی بود و یکی.. نه..! راستش اون روز همه بودن، کسی که نبود ما بودیم. تو نبودی چون ترسیدی که برسی به پایان قصه و من نبودم چون تو ترسیدی. نمیدونستی که با نبودنت داستان تمام نشدنی ما حتی نمیتوانست شروع شود؟» رو از سه زاویه دید متفاوت بنویس: از دید “همه” ، “تو” و “سوم شخص دانای کل”.
  2. تلاش کن چهار زبان متفاوت در چهار روایت داشته باشی
  3. چهار روایت رو در قالب فایل word یا pdf به آدرس ایمیل ما ارسال کن. لطفاً در قسمت عنوان ذکر شود:«تمرین خودآموز تیکت ادبی | ملی»

در ادامه لینک دو مقاله در دو سطح ابتدایی و پیشرفته برای مطالعه بیشتر در اختیارت قرار می‌گیره:
چرا آموزش نویسندگی: مقدماتی
دستور زبان جهانی : پیشرفته


لطفاً عصبانیت و نبوغت رو در روایاتت نشون بده.
به امید بهترین‌ها برای تو


ارتباط با مدرسه آنلاین مشاوره آرت کوچینگ رایتینگ کوچ الف کوچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *