تیکت‌های شما| رک گویی در نوشتن

آیا رک گویی در نوشتن فضیلت است؟

برای آشنایی با پاسخ این پرسش اساسی از دریچه رایتینگ کوچ همراه این مقاله باشید.

ما در سرویس رایتینگ کوچ کوشیده‌ایم هر نویسنده ایرانی یک مربی آنلاین نویسندگی را در کنار خود ببیند. چنان‌چه در حین نوشتن به مشکلی برخورید فقط کافی‌ست با تکمیل و ارسال یک تیکت، ظرف 24 ساعت شنیدار راهنمایی و کوچینگ مربیان نویسندگی ما باشید. این یک مشاوره ادبی یا ورکشاپ ادبیات خلاق نیست. نه آموزش نویسندگی، نه پکیج صفر تا صد نویسندگی، نه فروش آرزویی ویژه در کار است. این یه همیاری ادبی از تیم آرت کوچینگ است!  در این قسمت از رایتینگ کوچ آنلاین همراه هستیم با آیلین، نویسنده ایرانی که در مورد رک گویی در نوشتن با ما هم‌کلام شده. با رایتینگ کوچ آنلاین مدرسه آرت کوچینگ ویژه آموزش نویسنده ایرانی همراه باشید تا از زاویه کوچینگ به آیلین پاسخ دهیم:« آیا رک گویی در نوشتن فضیلته؟ »

آیلین

زیبا با موهایی خرمایی

13

خیر.

بله بوده ام با خود صحبت یا مشورت میکردم

نویسنده که دنبال لحظه های بینشی. و خوشحال کننده زندگی

در بعضی از جملات احساسی اشاره کردن کوتاه و مختصر را ترجیح میدهم

سعی دارم تمام سوالاتی که ذهنم را درگیر می‌کند پاسخ بدهم و اکنون سوالی بی جواب ندارم

روراست نبودن و دروغ گفتن دوست ندارم چیزی رو که خارج از تفکرات و رویاهام هست روی برگه بنویسم

هرسه مورد را بنابه جذابیت بیشتر با جزییات مطرح میکنم

قطعا پرسش از نظر من اینه که چجوری به خودمون اعتقادات درونی خود احترام و عشق بورزیم تا متوجه سطح عشق ورزیدن به دیگران باشیم؟

بله.

خیر.

اهمیت کمتری به خودمون میدهیم که این مرا رنجانده و برای جالب نیست شاید هم فضای مجازی مانند اینستاگرام که این روزها تمامی افراد با داشتن آن مقام خود را پیش دیگران نمایش میدهند

روزی و روزگاری بود باز هم منی که قلم بدست میشوم تا موضوع جدید را از فرایند نوشتاری خو برای شما شنوندگان بیرون بکشم میدانید بنده از احترام و ارزش قائل بودن به خود سپس دیگران نظیر نمیمانم زیرا که تنها زنی می‌تواند دوامی پایدار و استوار در این جامعه داشته باشد که ارزش و قیمت خود را میداند..

خب در زندگی در زمینه بیش از حد رک و راستگو بودن که البته این نظر دیگران است و به من آسیبی نمی‌زند و بیشتر آنها را اذیت می‌کند که من به آن اهمیتی نمیدهم

منتی عزیز.

ممنون که کلماتت رو با ما در میون گذاشتی. ما هم خوشحالی‌مون از دو بابت رو با تو شریک خواهیم شد: ابتدا خوشحالیم که بخش اعظمی از سوالات رو برای خودت حل کردی. و دوم خوشحالیم چون برای ادامه مسیرت به چیزی بیشتر از مرور گفته‌های خودت نیازی نداری. تنها توصیه‌ای که به عنوان کوچ به تو داریم اینه که هر از چندگاهی به این متن و پاسخ‌های خودت رجوع کنی.

در مورد رک گویی در نوشتن و گفتن سعدی توصیه می‌کنه که:« جز راست نباید گفت» و البته در ادامه هم اضافه می‌کنه:«هر راست نشاید گفت». امیدواریم به خاطر داشته باشی که رک گویی در نوشتن زمانی برای ما فضیلته که یا در برابر ظلمی باشیم یا پرسشی. در غیر این صورت می‌تونه با قضاوت کردن اشتباه گرفته بشه.

ورای همه این موارد اجازه بده ما از تو به صورت بی‌پرده و رک پرسشی داشته باشیم: آیا در مواجهه با روح، اندیشه و قلم خودت هم راستگویی یا مثل پاسخت به گزینه 7، ترجیح می‌دی به شکلی دیگه از کلمات استفاده کنی؟

پیش از خداحافظی این نکته رو اضافه می‌کنیم که اگر بیهقی را با سعدی مقایسه کنیم می‌بینیم که در سعدی «صنعت» غلبه داره اما در بیهقی «صداقت در نوشتن». پس بهت پیشنهاد خوانش هردوی این بزرگان رو می‌دیم. برای اطلاعات بیشتر روی لینک کلیک کن.
به امید بهترین‌ها برای تو.


ارتباط با مدرسه آنلاین مشاوره آرت کوچینگ رایتینگ کوچ الف کوچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *