چگونه از نوشتن کسب درآمد کنیم؟

ما در مسیر آرت کوچینگ با نویسندگان متفاوتی برخورده داشته‌ایم. برخی به دنبال یادگیری سریع صفر تا صد نویسندگی هستند. برخی نوشتن را نوعی سرخوشی می‌دانند و برخی به چشم یک درمان ذهنی به آن می‌نگرند. تعدادی به دنبال برندینگ ادبی و یا برندسازی شخصی از کتاب‌شان هستند و بعضی از نویسندگان شیفته‌ی به یادآوردن خاطرات. اما آن‌چه در میان همه‌ی نویسندگان مشترک است، گرایش به کسب درآمد از نوشتن‌است. فروش، بازاریابی و شناخت همگی در صدر فهرست بزرگ‌ترین گرایش‌هایی قرار دارند که هنرمندان به دنبال تسلط بر آن هستند. در این پست قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که: چگونه می‌توان از نوشتن کسب درآمد داشت؟ این یک فراخوان جذب نویسنده نیست. اما می‌تواند پیشنهاد شغلی برای نویسنده به شمار بیاید. ابتدا به استقلال مالی هنرمند، راه‌های کسب درآمد از نویسندگی و سپس چگونگی دستیابی به آن‌ها می‌پردازیم.

یکی از تفکراتِ مسموم رایچ در بین نویسندگان جوان این‌ست که چون می‌نویسم نباید از نوشتن کسب درآمدی داشته باشم. این یک اشتباه سنتی و رایج است. در واقع، کسب درآمد بیشتر از هنر به هنرمندان این امکان را می‌دهد که آزادانه‌تر و با فراغ بال بیشتر به هنر نوشتن خود ادامه دهند. تسلط بر امور مالی به شما کمک می‌کند هنری را که می‌خواهید بسازید. این شما را از گرفتن شغل یا کمیسیون به دلیل ترس و وحشت باز می‌دارد. پس اولین نکته در کسب درآمد از نویسندگی رفع این ذهنیت غلط و حرکت به سوی استقلال مالی‌ست. اما راه‌های کسب درآمد از نویسندگی کدامند؟

کسب درآمد از نویسندگی درآمد نوشتن فرصت شغلی پیشنهاد شغلی برای نویسنده

آشنایی با مبانی بازاریابی و فروش یکی از راه‌های مطمئن برای رسیدن به کسب درآمد از نویسندگی‌ست. به ویژه برای هنرمندان مسن‌تر بازاریابی مسئله بزرگی است که در پرداختن به آن دچار سردرگمی‌اند. سرجیو گومز به عنوان یکی از مدرسین رایتینگ کوچ اعتفاد دارد:«چگونگی ترویج و بازاریابی هنر خود در جهان امروز با سرعتی سریع‌تر از قبل در حال تغییر است، به‌ویژه وقتی در نظر بگیرید که رسانه‌های اجتماعی یک پلتفرم همیشه در حال تغییر هستند.»

مربیانی هم‌چون سرجیو گومز همواره بر تاثیر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بر توسعه فروش آثار ادبی تاکید دارند. برخی دیگر نیز معتقدند «بازسازی یک تجارت ادبی» چیزی‌ست که یک نویسنده باید یاد بگیرد. در هر حال آن‌چه میان توسعه‌دهندگان ادبی مشترک است اعتقاد به بهبود مهارت‌های فروش، سازماندهی، اولویت بندی و برندینگ ادبی ویژه در راستای کسب درآمد از نویسندگی است. اما چگونه؟

نه کشف دنیای هنر به تنهایی آسان است و نه الگوریتم‌های بازار ادبی همواره یک‌سان. برای کسب درآمد از نویسندگی از طریق بازاریابی و فروش بهتر است این کار را به تنهایی انجام ندهید. افراد موفق در همه زمینه‌ها نسبت به این موضوع آگاهند که باید کمک بخواهند و ما در این موقعیت پیشنهاد می‌کنیم از حضور یک بیزینس آرت کوچ بهره ببرید. این سطح پشتیبانی اضافی به معنای پیشرفت بیشتر و سریع‌تر است. همانطور که ممکن است برای یک ورزش خاص مربی استخدام کنید تا اهداف ورزشی خود را سریعتر به دست آورید، یک مربی هنری (آرت کوچ) به ایجاد انگیزه، راهنمایی و ارائه بازخورد برای رسیدن به اهداف هنری و شغلی شما کمک می‌کند. امروزه طراحی برنامه فروش، سازماندهی، اولویت‌بندی و استراتژی شبکه‌های اجتماعی از جمله وظایف یک آرت کوچ در همیاری نسبت به استقلال مالی شما به شمار می‌رود.

چنان‌چه علاقمندید از طریق نوشتن کسب درآمد داشته باشید، استفاده از فضای تولید محتوای مجازی می‌تواند فرصت ایده‌عالی باشذ. اگر در زمینه‌ی تولید انواع محتوای تبلیغاتی، وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی مهارت دارید، می‌توانید اعلام آمادگی نمایید تا واسطه‌ی مصاحبه‌ی شما با یک موسسه/ شرکت معتبر باشیم. شما می‌توانید با ارسال ایمیل به صندوق پستی مدرسه آرت کوچینگ و ذکر مهارت‌های خود، ما را نماینده‌ی شغلی خود‌ قرار دهید تا لیستی از فرصت‌های شغلی را برای شما ارسال کنیم. ما مفتخریم که در فراخوان جشنواره نویسندگی الف کوچ نیز یکی از هدایا به استعدادهای جوان را پیشنهادات کاری قرار داده بودیم. این یک خدمت تازه از مدرسه آرت کوچینگ و آژانس برندینگ آکمپلکس است . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این فرصت شغلی ادبی، به صفحه‌ی جذب نویسنده در همین وب‌سایت مراجعه بفرمایید.


ارتباط با مدرسه آنلاین مشاوره آرت کوچینگ رایتینگ کوچ الف کوچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *